معرفی وبلاگ
هر دل شد حجله ای برای غم تو/ هر دیده چو دجله است در ماتم تو از یاد نرفته ای که دلها با توست/ دل نیست مگر دلی که شد همدم تو... این وبلاگ را به تمامی دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حضرت امام خمینی (ره) و تمامی شهدای اسلام تقدیم می‌کنم. باشد نزد حضرت دوست، مقبول افتد... با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد... با تقدیم احترام، ارداتمند شما: حمیدرضاهاشمی‌فرهود
صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 451862
تعداد نوشته ها : 409
تعداد نظرات : 15
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

[۳۲] آنگاه که رهبر فقید انقلاب، نیروهای مردمی و بسیجی را مخاطب خویش می سازد، خضوع و خشوع رهبری را در برابر ملت پایدار نشان می دهد و به حمایت خالصانهٔ آنان در جبهه ها و پشت جبهه ها، دلگرم و امیدوار و مفتخر است. بی گمان همین نگرش واقع بینانهٔ امام خمینی بود که رهبر ملت ایران را خدمت گزار آنان شناساند و ساحت رهبری انقلاب نظام را از هرگونه خودکامگی پیراست. «در خاتمه به تمامی شما خواهران و برادرانی که در محیط جنگ به زندگانی دلاورانهٔ خود ادامه می دهید و از کشته شدن به دست دشمنان خدا در راه خدا ترسی ندارید و با چنگ و دندان از میهن عزیزتان برای رضای خدا دفاع می کنید و موجب دلگرمی رزمندگان اسلام می شوید و همه چیز را در طبق اخلاص قرار داده اید و با فداکاری های مکرر، شجاعت و شهامت را در تاریخ سراسر مبارزات بی امان تان ثبت نموده و می نمایید و درس فداکاری و رشادت به مستضعفین جهان می آموزید که وعدهٔ خدا بر حکومت پابرهنگان جهان حق است، به شما که با مبارزات خویش روی ابرقدرتها و قدرتها را سیاه کردید، درود می فرستم و در مقابل صبر و استقامت تان خاضع و خاشعم.»

[۳۳] ظهور ارتش جمهوری اسلامی در عرصهٔ معادلات سیاسی دستاورد دیگر جنگ تحمیلی را می توان خودنمایی و توانمندی ارتش جمهوری اسلامی به حساب آورد. نیروهای ارتشی، به خصوص نیروی هوایی سهم بسیاری در پیروزی ها داشته و همواره دشمنان را دچار وحشت و فروپاشی قدرت ساخته اند. امام خمینی با ذکر عبارت معروف «الخیر فی ماوقع» (خیر در رخدادهاست)، جنگ تحمیلی را دربردارندهٔ خیر و برکت برای ملت می شمارد و مقاومت ارتش ایران در برابر تهاجم صدام را جلوه ای از آن همه به حساب می آورد. «ضدانقلاب در ایران شایع می کردند که ارتش ایران، ارتشی است که از بین رفته و دیگر نمی تواند در مقابل دشمن ها مقاومت کند... می گفتند که اصلاً ارتش لازم نیست، [سازمان] ارتش باید به هم بخورد... در این جنگ تحمیلی ثابت شد که ارتش نیرومند است... و همهٔ کسانی که در ارتش هستند، در رأس ارتش هستند، وفادارند.»

[۳۴]رسوایی سازمانهای ضدامپریالیستی نقاب افکندن گروه های مسلح و ضدامپریالیستی چون فدائیان خلق و مجاهدین خلق در دوران دفاع مقدس را باید دستاورد دیگری از آن دانست. شعارهای خلقی و حماسی آنان به هنگام آزمون، بیگانگی خود را با حقیقت و آرمان های مردمی نمایاند. «این اشخاصی که ادعا می کنند و ادعا می کردند که ما طرفدار مظلومین هستیم، طرفدار خلق هستیم، فدایی خلق هستیم، مجاهده برای مردم می کنیم، ثابت شد به این که همهٔ این حرف ها، صحبت های خلاف واقع بوده است و الان که کشور ایران با حزب بعث منحط در جنگ است... از آنها هیچ خبری نیست. این هم یکی از خیراتی بود که برای ما در این جنگ تحمیلی حاصل شد.»

[۳۵] تجلی هم گرایی در روزگار جنگ پس از پیروزی انقلاب، به تدریج نغمه های اختلاف و ناهمگرایی ملی در کشور پراکنده گشت. رخداد جنگ تحمیلی که سبب ظهور اتحاد و انسجام ملت در مقابل هجوم بعثی های عراق شد، بی بنیادی آن نظرها و خبرها را به دست داد. «یکی دیگر [از برکات جنگ تحمیلی، نمایش هم گرایی ها بود]... دائماً می گفتند که انقلاب در اول یک چیزی داشت، مردم با هم بودند و حال دیگر [با هم] نیستند... با هم [اختلاف دارند] ... در این جنگ ثابت شد که سرتاسر کشور با هم هستند و مردم به همان روح انقلابی باقی هستند و الان از همه جا... جوان های ما... [درخواست] می کنند که به جنگ بروند، لکن احتیاجی نیست.»

[۳۶] شادابی شهروندان و نیروهای مسلح تحرک ملی و نظامی ـ که شادابی و شکوفایی استعدادها را به همراه خود دارد ـ از خیر و برکت های دیگر دفاع مقدس است. دوران صلح و آسایش، ملت و به ویژه نیروهای مسلح را به عافیت طلبی و سستی سوق می دهد. از این رو هرچندگاه یک بار، مانورهای نظامی ضرورت می یابد تا آمادگی دفاعی کشورها سنجیده و تداوم یابد. امام خمینی فضای جنگ تحمیلی را شاداب کنندهٔ روان های خوگرفته به راحت و خمودی می شمارد و آن را سبب تحرک اجتماعی می خواند. «وقتی... [جنگ] واقع می شود، انسان را از آن خستگی و از آن چیزهایی که سست می کند انسان را... بیرون می آورد و او فعالیت می کند و جوهرهٔ انسان که باید همیشه متحرک و فعال باشد، بروز می کند.»

ادامه دارد.. .


X